Min plyo favoritt

Plyo er en treningsform jeg er veldig glad i og bruker veldig mye i perioder, spesielt under konkurranseoppkjøring. Jeg føler jeg får strammet opp rumpa og lårene skikkelig med denne måten å trene på samtidig som det er en artigere måte å trene intervaller på.
Plyo er på lik linje med intervaller på mølle, kjempe effektiv. Kondisjonen blir betraktelig bedre, forbrenningen øker (også i etterkant av treningsøkten) + at det er tidsbesparende da en økt ikke trenger å ta mer enn 10-15minutter.

«Det handler ikke om å trene mest men smartest!»
Dette utsagnet lever jeg etter og jeg er fan av å effektivisere treningen min samtidig som jeg lytter til kroppen underveis. Du trenger ikke trene 1-2 timer 6-7 ganger i uken for å få gode resultater. 3-4 ganger i uka er mer enn nok, og det er ikke tiden du er på trening som er avgjørende for de resultatene du oppnår. Det handler bare om hva du ønsker oppnå, hvor mye jobb som må legges ned for å komme dit, om du er villig til å legge ned den jobben som kreves og hva du faktisk gjør under økta.

Jeg tenkte jeg skulle dele min Plyo favoritt med dere. Hvis det er lenge siden jeg har utført høyintensitets trening så kan jeg bruke 40minutter på denne økta, men etterhvert som jeg kommer i bedre form så er den gjennomført på ca 20minutter.

SUMO BOX JUMP – SBOX 25rep x 3

WALKOVER – SBOX 30rep x 3

STEP FORWARD BACK 15 rep (pr bein) x 3

JUMPOVER – SBOX 20rep x 3

Prøv den ut da vel! Få gjerne høre hva du syns om økta 🙂
God økt!

MetteUlz