Prosjekt gjennomtrent

På konkurransediett føler jeg meg skikkelig gjennomtrent. Da er kondisen på topp, jeg kjører plyo med en spenstigere kropp, intervallene flyr av sted og morgenturene er en nytelse for kropp og sinn. Dessverre kan kroppen tynes litt for mye på slutten ved at den ikke får nok energi/næring ift treningsmengden og hvile og søvn blir nedprioritert. Når man kommer til det punktet så tåler ikke kroppen å være der i for lang tid før den begynner å brytes ned istedet. Heldigvis så lar de fleste kroppen få bra med næring, hvile og reduserer treningsmengden en periode etterpå slik at den får hentet seg inn igjen. Etter mange dietter var kroppen min sliten dette året og valget ble å bryte dietten og satse på et år med mer utvikling og å ta vare på kroppen min ved å bli flinkere til å tøye, ta behandlinger, sove og hvile sammen med treningen og masse næring. EN HELHETLIG TENKEMÅTE

Etter et halvt år med lavere treningsmengde, mer søvn/hvile og masse deilig og næringsrik mat, har jeg kommet til det punktet at jeg vil komme i form. Ikke i den forstand at fettprosenten skal ned (det gjør ikke noe om formen blir bedre samtidig heller altså) men jeg har lyst å føle meg gjennomtrent – og da mener jeg trene gode styrkeøkter, øke kondisen og bli mer eksplosiv.

Dessverre var det veldig mørkt ute i dag og det var litt klønete å filme alene, men slik kan jeg oppsummere starten på uken min:

Det er ikke alle dager som ser slik ut, men i dag hadde jeg en rolig dag på jobbfronten og da ga det rom til mere trening. Fantastisk deilig, men også sykt tungt å få i gang kroppen igjen skikkelig. Jeg føler meg veldig tung i rumpa, men vet jeg må over terskelen før det blir en fantastisk følelse.
Plyo er noe av det morsomste jeg trener, og utendørs i høstmørket var det veldig deilig:) Håper dere har hatt en fin mandag! Jeg tar fart og hopper i senga snart, klar for å stå opp tidlig i morgen og øke kondisen enda et hakk. Og ja, jeg har hviledager, 2 stykker i uka og kroppen blir ivaretatt med masse mat, hvile og søvn.

Min plyo økt så slik ut i dag:
20 step-up pr bein
15 box jump
20 push-ups med hopp

Jeg kjørte alle øvelsene 3 ganger-

Legg igjen en kommentar